Matälskaren har flyttat till Taffel.se. Uppdatera dina bokmärken och häng med!

fredag, september 08, 2006

Jag biter hellre på naglarna

Ibland måste man bita den hand som föder en. Nu nafsar jag lite på både Tasteline och Svenskan, mina trevligaste arbetsgivare. Eller rättare sagt: jag vägrar snorkigt att hugga in. Jag måste bara fråga: Hur i helsicke kan man komma på något så korkat som stekt inlagd strömmingsflundra med saffransmajonnäs?
Jo, det är sant det föreslås som valnattsmacka i SvD:s valbilaga. Som om man inte redan hade en fradga att tugga undre valnatten.
Kapris dessutom, till råga på eländet. Urrrrk! Mackan ingår definitivt i serien saker som är goda var för sig men räliga tillhopa.
Jag älskar nyskapande kombinationer och får fortfarande en endorfinkick bara jag tänker på Esperantos smått perversa lek med shiso, hallon, mandel och kalv. Men om man inte befinner sig på den nivån bör man låta bli att arrangera tvångsäktenskap mellan disparata ingredienser.

1 kommentarer:

Blogger Jessica sa...

Jag har säkert frågat förut men kom det fram en förklaring till den där kombon som din kompis blev bjuden på, avokadon och skogsbärsyogurt? Alltså, varför i allsin dar servera det ihop?
Jag har ätit kapris så det stått härliga till den senaste veckan innan jag började sura på tillagaren ifråga. Lång historia, mycket vatten under bron och allt sånt. Borde dessutom inte äta saltinlagd kapris, har alldeles för högt blodtryck :(.

22:41  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida