Matälskaren har flyttat till Taffel.se. Uppdatera dina bokmärken och häng med!

måndag, november 27, 2006

Som ett brev på posten ...

Vådan av att alla intimstuderar sin sitemeter:

Hello Lisa,
Are you coming to the UK at all this winter? If you do, let me know and we
can go for a curry. Wondered what the second paragraph here say:
http://matalskaren.blogspot.com/2006/11/ond-pannkaka.html
Dan Lepard
DSC00173.JPG

Hi Dan,
lovely to hear from you again. I posted a pic of you from Finland above to introduce you to my readers.
I hope you did not translate the title which means "evil pancake". Rest assured that this had nothing to do with you. My husband, who posted that entry, was referring to his own rather pathetic failure with a sour dough.
He did however link to your page when discussing different techniques to avoid tedious kneading of the dough.
wig
Hope to see you soon in London. The problem is that I and my husband have suffered from a severe case of hothouse anxiety. We have been very judgemental about other people's carbondioxide laced habits. In effect, that means that travelling by air is out of the question until we can persuade someeone to sponsor us with carbon offsets.
Another option is a couple of very undignified wigs and some good luck.

Hope to see you soon, Lisa

6 kommentarer:

Blogger konjären sa...

Självklart är det bästa att ändra sina vanor och minska utsläooen på så sätt, men vad gör man om man bor sex mil från sitt jobb och att pendla kollektivt skulle ta 2-3 timmar enkel väg (försökt ta dig från Uppsala till Täby med buss/tåg någon gång...)? Hur som helst, genom att erlägga en egen koldioxidskatt så känner jag att jag ändå kan ta något slags ansvar för vår jord. Det, och det faktum att jag bara dricker vin från gamla världen, såklart, för att hålla nere utsläpp av onödiga frakter. Närproducerat!

Tack för tipset!

22:20  
Blogger Lisa sa...

Japp, jag har ju svårt att sluta resa för mitt jobb men jag sparar in massor med den nya masochistregimen med noll ONÖDIGA flygresor.

Vi ska åka tåg nästa semester. Det är mysigt och mer utmanande.

22:39  
Anonymous Anonym sa...

Tyvärr har tågresor i Sverige för mig alltid varit mysigare i tanken än i verkligheten. Alltför varma sovkupéer. Gnisslande ljud från vagnens hjul i vänstersvängar. Woken som serverats i "Bistron" har bestått av grötigt jasminris och huvudsakligen minimajs från burk. Usch. Då jag bokar biljetten har jag alltid en bild av Orientexpressen och en resa mellan Hamburg och Paris som jag gjorde någon gång på 80-talet. Vart försvann de vita dukarna? X2000 i första klass får jag erkänna är en trevlig upplevelse. Men tyvärr ofta dyrare än flyget.

23:12  
Anonymous Anonym sa...

Men man kan ju faktisk resa till England utan att flyga... http://www.seat61.com/

00:24  
Blogger Lisa sa...

Anonymous: Åh, vilken underbar sida! Tusen tack!

Visst kan man ta tåg, men det tar tid! Vi kan inte ta ledigt hur som helst för John är lärare. Men i vår blir det kanske tåg till Ungern och sen har vi allvarliga funderingar på transsibiriska.

08:22  
Anonymous Anonym sa...

Allvarligt talat så är det väl lärare som har ledigt hur länge som helst -- sommarlov?!:-)

13:07  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida