Matälskaren har flyttat till Taffel.se. Uppdatera dina bokmärken och häng med!

lördag, november 25, 2006

Det är något med ägg

Lördagsfrukost lagas nästan alltid av min man (som jag förmodligen inte förtjänar, men jag tackar alla eventuellt befintliga gudar för hans klena omdöme när det gäller tanter och hans förträffliga när det gäller mat) .
Det blir väldigt ofta ägg. Få saker är bättre än ägg till frukost. Ett komplett litet liv slukas i två, tre nafs. Allt kycklingen skulle behövt är precis vad jag behöver.
Jag hatar tetröjor med fåniga tryck. Men om jag tvingades välja skulle det kanske stå så här:
I did not claw my way to the top of the food chain to eat broccoli.
Jo, vi har bestämt oss att äta mer resurssnålt. Och jag gillar faktiskt broccoli. Det får väl bli linsgryta ikväll. Men helvete heller att jag avstår från lördagsfrukostäggen.

3 kommentarer:

Blogger Karin sa...

Jag håller med dig vad gäller texter på t-tröjor!
Men, på UMA Bazaar här i Malmö( vi pratar rättvisemärkt och kopplingar till Aluma och numera hopslagen med Babuschka) finns det tröjor till små bebisar där det står:
I ONLY EAT ORGANIC TURNIPS

10:50  
Blogger idaida sa...

Jag håller med om allt. Speciellt äggen. Och tröjorna. Men igår hittade jag en tröja med texten FOOD IN - POO OUT. Den kan jag tänka mig. Att sova i. Eller att äta lördagsfrukost i. Nu ska jag äta ägg.

11:36  
Blogger Gitto sa...

Lördagsfrukostarna hos oss är av det mer bastanta slaget för att mota bakfyllan i grund. Rostat ljust surdegsbröd med stekt ägg och bacon (nej, jägarbacon har tyvärr inte nått Kalmar ännu), kaffe, juice och någonting sött. Fast i morse när jag gick för att köpa DN gick jag förbi utmärkta Kallskänken och föll för frestelsen att köpa två kalkon- och aiolibaguetter. Ibland är lathet den bästa kryddan! :)

12:35  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida