Matälskaren har flyttat till Taffel.se. Uppdatera dina bokmärken och häng med!

tisdag, november 28, 2006

En Gitto i vårt kök

DSC00037.JPG Jan Hedhs banekvinna avlade visit. Nej, hon fick ingen glass, inget surdegsbröd. Bara åldrade ostar, tomatmarmelad och lite fylle. Biblio Chora och sen en redig Americano. Den beramade, obloggande pojkvännen var med. Vi visar ingen bild på honom för vi vill att Gitto ska få ha honom i fred. Och sen fick de se hur Johan rådbråkade rostbiff på oortodoxt vis tills den kunde passera som lövbiff. Det var nämligen vad barnen beställt. Hemgjord pommes och mexikanska bönor till. Tomatsallad med koriander till för dem som så önskade.

DSC00036.JPG

9 kommentarer:

Blogger Jessica sa...

Ingen glass, inget surdegsbröd? Vad är ni för ena egentligen va ;)?!?
Och det var verkligen oortodoxa metoder för rostbiffen. Gick den hem hos barnen?

21:48  
Anonymous Anonym sa...

Vilken läcker köttbit ;-)

22:10  
Blogger Lisa sa...

Jessica: Vi är onda, visste du inte det?

Barnen slog lövbiffsrekord. Jag åt bara bönor för att prestera carbon offsets.

Mickey: Akta hon har pojkvän. Stor.

22:59  
Anonymous Anonym sa...

Då kommer hammaren till hjälp :)

23:28  
Blogger Xtian sa...

Ååååh, du fikc träffa Gitto... Du har det allt bra du! Vi är avundsjuka. Allihopa. På att du fick träffa henne och att hon fick träffa dig.

/Redaktionen

10:54  
Blogger Lisa sa...

Gitto är en pärla.
Mig själv träffade jag senast i morse och hag kan försäkra att nöjet inte var ömsesidigt.

10:57  
Blogger Gitto sa...

Haha, jag ser ju inte riktigt klok ut! Ser jag verkligen ut så där, Lisa? Tack i övrigt för en mycket trevlig början på en i övrigt också mycket trevlig kväll (konserten var bra och Americanon satt som en smäck!).

Jag sörjer inte den uteblivna glassen, jag tycker att vi blev väldigt väl trakterade! Dessutom fick vi ju en oerhört färgstark kylväska - jag sprang omkring med den över större delen av stan. Jag blev till och med tvungen att den stackars garderobskillen som skrattade åt den med orden "Du, den har affektionsvärde! Slarva inte bort den!"

Mickey: akta dig du, det är du som åker på hammaren om du mopsar upp dig! Johan har visat hur man bankar nöt. :)

xtian: Det var nog roligare för mig att träffa Lisa än det var för henne att träffa mig. Men vi får väl ta och ses nästa gång jag kraschar in i storstaden, så att du får bilda dig en egen uppfattning!

22:11  
Blogger Lisa sa...

Gitto: Nöjet var helt på min sida. Vi får vara bättre organiserade nästa gång. Glass ich surdegsbröd är ett måste när man bjuder in nloggkollegor.

Har jag inte världens sötaste och snällaste familj? (Retorisk fråga!)

22:30  
Blogger Gitto sa...

Jodå, du har världens sötaste och snällaste familj! Fast jag har världens sötaste och snällaste pojkvän, eller hur?

Och har du vägarna förbi Kalmar (föreläs gärna någonstans där jag kan mygla mig in!) så är du välkommen på tja... vad helst jag har hemma, kanske?

10:30  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida