Matälskaren har flyttat till Taffel.se. Uppdatera dina bokmärken och häng med!

onsdag, augusti 09, 2006

Sorg i grönsaksdisken

Fortfarande bitter över att jag missade Bondens Egen Marknad på grund av min egen dumhet i lördags. Att handla i vanlig butik är inte ett gott alternativ.
En av sommarens mest beklämmande nyheter var just hur bedrövlig kvaliteten på våra grönsaker är i affärerna.
Jag pratade om det för några veckor sedan i P1 Morgon, på skrapig mobil från vår lilla finska holme. Och kommer att skriva mycket mer om det i framtiden. Våga klaga på grönsakerna när de inte smakar något!

6 kommentarer:

Blogger Xtian sa...

Lysande Lisa! Bra inlägg, inte bara om frukt o grönt, utan även det mer generella ointresset för att sälja/möta kunden i butik.

11:25  
Anonymous Oskar sa...

Tomater i butik är ett sorgekapitel. Finns det några svenska odlare som i större skala producerar riktigt goda tomater? Inte lönsamt? Bra artikel i SvD. Finsk holme??? Surdegen som lockar?

21:49  
Blogger Jessica sa...

Apropå sniglarna. Fyra timmars kokning?!?!? Men strålande att resultatet blev bra trots tvivlen i början :). Köper nog mina sniglar färdiga att gratinera ändå.

17:14  
Blogger Xtian sa...

Döm om min förvåning idag när de hade en avsmakning av grönsaker på min lilla sletna livsmedelsbutik (T-Jarlen,VI-butik vid T-bana Östermalmstorg). Broccoli, blomkål i olika färger. Ja, lite nytt o fräscht. Och...en skylt - "detta sponsras med hjälp av Europeiska Unionen". Kul att man använder EU-pengar till nåt sånt här oxå, tråkigt att det skall behövas ett EU-projekt för att få smaka grönsaker i affärn...

/FastFoodLovers

00:00  
Anonymous bergh sa...

och nyss var du i radio igen, så nu blev jag sugen på sniglat...

17:52  
Blogger Cecilia sa...

Det är oerhört intressant att se hur lurade vi konsumenter som handlar på de vanliga matbutikerna är. Sorgligt också. Tomaterna på ICA är snarare motbjudande än utan smak när man smakat egenodlade tomater. Det är ett tips. Odla egna små tomater. Så fruktansvärt gott.

21:03  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida