Matälskaren har flyttat till Taffel.se. Uppdatera dina bokmärken och häng med!

onsdag, maj 03, 2006

Gott för kroppen

Jag är inne i en Lush-fas. Jag gillar att så mycket av ingredienserna på innehållsförteckningarna går att äta. Företaget flörtar dessutom med Fair Trade. Men mest är det hormonerna som styr. Jag faller pladask för aptitretande dofter. Det är ingen slump att några av mina favoritparfymer heter Rhubarb och Harissa.
Eftersom jag, vilket är pinsamt uppenbart för er bloggläsare, är besatt av kryddor svärmar jag särskilt för fotkrämen Pied de pepper. En olfaktorisk råsop av vanilj, nejlika, kakao, citron, ingefära och kanelblad. Jag använder detta himmelska balsam på stora delar av kroppen eftersom fötterna, även på små personer, sitter så långt från näsan att man knappt kan förnimma kryddigheten därifrån. (
Mindre förtjust är jag i det ohygieniska försäljningssättet på Lush där alla går och kletar och kladdar på varorna.

Bilden på min älskade Harissa har jag lånat från en ovanligt inspirerande hemsida. På COW, Stockholms läckraste parfymaffär, kan du köpa kosmetik med dofter som får snålvattnet att rinna. COW har för ett tag sedan öppnat filial på NK. Så nu kan du passa på att köpa luktegott samtidigt som du köper stinkbomber på Saluhallens fantastiska ostavdelning.
PS. Visste du att du på ett smidigt sätt kan prenumerera
på dina favvobloggar?

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Lisa,
Kan inte glömma äppel-kardemumma-kanelglassen som vi provsmakade på den lilla "matkaravanen" under Streets matfestival förra sommaren. Vet att glassen går att köpa i Sthlm. Men var ? Nånstans på Söder ? Vilket var märket ?

17:46  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida