Matälskaren har flyttat till Taffel.se. Uppdatera dina bokmärken och häng med!

fredag, april 28, 2006

Inte matnyttigt

Vad roligt att det blivit lite debatt om rollerna som journalist, skribent och copywriter. Jag blev engagerad i och med mitt beslut att bli mer kommersiell för att rädda min ekonomi som gått i kvav efter flera års ohälsa och ostrategiska flyttar. Jag hävdar att om man vill kalla sig journalist ska följa de etikregler som finns.
Jag har aldrig kallat mig journalist men trots detta försökt hålla mig så oberoende som möjligt. När jag nu bestämt mig för att ta reklamuppdrag tycker jag att det är viktigt att deklarera öppet vilka jag arbetar för. Mer om mina roliga kommersiella jobb hittar ni på Matlabbets blogg.
Diskussionen förs bland annat hos den välskrivande Redaktörn. Hos min Matlabbs-broder Olle och hos Gunilla Kinn.
Frågan om fuljournalistiken togs upp igen efter att Andres Lokko, som skrev en oerhört intressant och frän artikel i Publicistklubbens årsbok, visat sig vara "sponsrad" av Levi's. Klicka er vidare från Isobels utmärkta blogg.
Trevlig läsning!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida