Matälskaren har flyttat till Taffel.se. Uppdatera dina bokmärken och häng med!

lördag, oktober 29, 2005

Lördagslat!

Idag blir det halloween-mys med ungarna hemma. Vi tänkte försöka skapa en pumpasoppa med smaker från Egils egen currysås. En pump- och äppelpaj med havrebotten med pepparkakskryddor och kanske torkade aprikoser. Kanske fläskkotletter också. Jag ska prova ett nytt epokgörande recept från Cook´s Illustrated. Ni kommer att baxna över de oortodoxa metoderna!
Tills recepten är klara får ni nöja er med läsa min artikel om sesam i dagens SvD. Tyvärr inte på nätet men jag lägger ut den här när anständig tid har förlöpt.

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Recept på pumpa (leverans av ekolådan nästa vecka) kommer jag behöva, har alltid sett pumpa som något trist och smaklöst, men jag hoppas att jag kan övertygas om motsatsen.

Trevligt höstmys,

Eva

13:20  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida