Matälskaren har flyttat till Taffel.se. Uppdatera dina bokmärken och häng med!

måndag, september 12, 2005

Kommentera mera!

Flera personer har hört av sig och klagat på att man måste registrera sig för att kommentera våra inlägg. Orsaken är att vi ville förhindra att schmuckon skriver elakheter och pervon skriver snusk. På försök tar vi nu bort spärren. Nu kan alla enkelt kommentera och ställa frågor. Och för den delen, var inte blyga! Matporr och diskussioner om snuskiga disktrasor är välkomna!

Aptitretare! Ikväll lägger jag ut lite tips om umamirika ingredienser och inköpsställen eftersom frågor uppstod vid gårdagens Smakspektakel på Judit & Bertil.

6 kommentarer:

Blogger paradox55 sa...

Det brukar gå bra. Hoppas att trollen håller sig borta. Jag har i alla fall inte haft några problem med schmuckon så länge jag har bloggat.

Ett fåtal kommentarer jag har tagit bort som har varit märkliga och inte hållt sig till ämnet. Eller varit helt oförståeliga som Embryos kommentarer.

09:48  
Blogger Lisa sa...

Jag diggar Embryo! Trollen ringer även klockan halvsex när de sett en på tevde och undrar glatt och tämligen oyktert om man vill komma hem till dem och hitta på lite dåligheter. Jag meddelar här och nu att jag har fullt upp med att vara nygift.

09:59  
Blogger Lisa sa...

Natto finns portionsförpackad i frysen på Kina Center på Möllevångstorget, Malmö. Längst ner i högraste hörnet brukar den stå. Man får god illande stark senap till. Har inte letat efter det i Stockholm ännu. gissar på att det finns fryst här också.

13:17  
Anonymous Anonym sa...

Wow!

13:20  
Anonymous Anonym sa...

Vill du få en stadigare anatomi? Gå ner i vikt? Ge din hustru/man större njutning?

Inte?

13:34  
Blogger Lisa sa...

Jag vet inte ens vad yokan är för något! Upplys mig genast. Japansk mat är inget starkt område. Umeboshi har jag lärt mig gilla. Bra att du inte kallade det plommon för som alla vi nördar vet är frukten närmare släkt med aprikosen. Panko är guds gåva till barnfamiljen!

15:33  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida