Matälskaren har flyttat till Taffel.se. Uppdatera dina bokmärken och häng med!

måndag, juni 18, 2007

Malmökärlek

DSCF2324Att vara i Malmö är som att äta små, söta mörkröda jordgubbar. Jag blir aldrig mätt men mycket lycklig. Förmodligen är min Malmö-kärlek patetisk men det struntar jag i.
Idag käkade jag och formgivar-Aase på Råå, den omtalade thailändska restaurangen på Möllevångstorget. Maten var inget att skriva hem om, knappt ens att blogga om. Laab är inte, eller borde i alla fall inte vara en bas på skivad gul lök med kycklingfnas och kryddor.
Men priserna var låga, personalen fullkomligt bedårande och vinglasen stora. Och på det hela taget var inte förbrytelserna mot Thaiköket grövre än på andra hak, snarare något mindre omfattande med viss känsla både för mör bläckfisk och stunsiga grönsaker.
Aase och jag sammanfattade: Bra när man är full, bakfull eller på väg att bli någondera.

Etiketter: , ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida