Matälskaren har flyttat till Taffel.se. Uppdatera dina bokmärken och häng med!

onsdag, juni 13, 2007

Sommar, sommar, sommar

Jag lyckas alltid missa de flesta av Sommarpratarna men sjätte augusti lovar jag att göra ett tappert försök. En man som kan få 200 syrsor att framföra en konsert får man inte missa. Dessutom är han en matnörd av sällan skådat slag, och en god vän som jag tyvärr träffar för sällan. Även om jag tenderar att ha en vidrig hirsbrännvinsinducerad huvudvärk dagen efter i setts. Annars är matnördarna klent representerade i år. Vilken hitills ohörd matnörd vill ni höra som Sommarvärd?

Etiketter: , ,

10 kommentarer:

Blogger Åsa sa...

Hehe - men det är ju dig såklart Lisa vi vill höra! Håller med dig om det på tok för klena matprat bland alla sommarvärdarna.

15:57  
Anonymous Anonym sa...

Naturligtvis i första hand min favoritmatnörd Lisa Förare Winbladh.

I andra hand Space Babe. Du har själv tidigare angett argumenten.
"Någon som jag vill läsa en bok av".

Örjan

16:00  
Blogger Lisa sa...

Jamen jag har ju redan varit år 2004, älskade klotskallar;-)
Men jag är sååå glad att ni försöker ställa er in.

Själv vill jag gärna höra Jens Linder (fast honom känner jag ju rätt bra).

Lars Fredriksson var faktiskt högt på min önskelista.

16:08  
Anonymous Anonym sa...

Misstänkte att Du redan varit med men, med allt du har att berätta skulle du ju kunna fylla ett program varje år.

Mitt tredje förslag
Lagers tabberas.
Han har en osannolik kombination av matnörderi, Thailand, Astrid Lindgren, galgbackar mm.

Men ävën han kanske redan har varit med?

Kan/kunde Lars Ulvenstam vara med i åratal, borde det finnas plats för Lisa och Lagers Tabberas mer än en gång

Örjan

16:19  
Blogger K sa...

Jag skulle gärna höra någon gräsköttsbonde, som kunde förklara de ekonomiska förutsättningarna för sådan djurhållning (efterfrågan verkar ju vara större än produktionen och priserna är höga) och vilket slags jordbrukspolitik som skulle behövas för att öka sådan produktion och produktionen av bra livsmedel överhuvudtaget.

Någon som dessutom kunde transportpolitik och kunde säga vad som krävs för att närodlat ska fungera och hur man ska göra för att det ska vara omöjligt att lönsamt transportera livsmedel med långtradare från kontinenten.

Någon som dessutom är en njutningsmänniska som inte kan avstå från kött och ost och vin i stora mängder.

Men jag vet inte vem det är.

18:10  
Blogger Space babe sa...

Alltså den här Lars Fredriksson verkar ju jätteintressant! Vad roligt att han är Kinakännare! Ska se till att inte missa. Tyvärr har jag varit dålig på att lyssna på Sommar, men när jag hamnar med programmet i örat brukar jag fastna.

Jag vill också höra dig, förstås, Lisa, och Gitto, Lager och Jessika, kan nog tänka mig de flesta matnördar och andra nördar jag stött på i bloggvärlden. Jenny, Ondskan, /L, Staffan + polacken som inte uppdaterar så mkt. Min egen man skulle nog göra ett eminent program. Ojojoj, nu blir det internt.

Örjan: Tusen tack, nu blir jag alldeles generad av uppmärksamheten... Strax ska jag göra skäl för namnet Mathimlen.

20:20  
Blogger Jessica sa...

Tack, Spacebabe, jag blir alltid like rörd.

Apropå syrsorna så är det kul. Ett risgryn om dagen i termer av mat. Och så tittar folk konstigt på mig med mina sjuttioen orkidéer...

23:08  
Anonymous Anonym sa...

Tycker det hade varit kul att lyssna på någon av deltagarna från TV3:s "Middagen", antingen Bella Rune eller Camilla Bröms....
tror att det hade kunnat bli riktigt riktigt bra!

16:37  
Blogger Morelli sa...

lasse ja...han är kompis med min brorsa..en riktig matnörd....jag vet inte vem jag vill lyssna på....hoppas man kan ipoda

22:23  
Blogger Morelli sa...

göran lambertz, åsa lindeborg och tore skogman får det bli

22:26  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida