Matälskaren har flyttat till Taffel.se. Uppdatera dina bokmärken och häng med!

fredag, april 20, 2007

Malmölycka!

Så var man i Malmö igen och jag lovar att blogga mer och mer spännande än under Chicago-koman.
Ikväll fest på Siesta som genomgått en märkelig metamorfos. Alla som bor i Malmö vet att Siesta genom åren haft en innerlig hatkärleks-relation till sina stammisar. Eller inventarier, är kanske ett bättre namn. En brokig Gama Väster-skara som enats av sitt mssnöje med den lilla krogen. Som de gnällt, som de fnyst och som de trots allt ständigt kommit tillbaka till den trygga hamnen efter otrogna eskapader på andra krogar. Fredagshäng på Siesta är en av de bästa sakerna med Malmö för mig.
Den nya ägaren har gjort stammisarna frustrerade genom att servera utmärkta viner och enkel, anspråkslös mat på uppletade småskaligt producerade råvaror. Åh, ni vet den där menyklyschan man inte borde få använda: här lagar vi god mat på bra råvaror. En lågmält klassisk smørrebrødskollektion förtjuste mig mest. Med undantag av burkmajon. Dessutom är personalen trevlig och uppmärksam.
Hur ska detta sluta?

Etiketter: , ,

3 kommentarer:

Blogger Vinlusen sa...

Hälsa Malmö. Mats, Maria, Aase och Bernt. Restaurang Asien, Siesta. You name it. Här i Peking är klickan strax efter tio och jag har för fjärde kvällen under en vecka ätit mat från Shǎnxi-provinsen.

16:09  
Blogger Martin sa...

Om du är kvar på måndag/tisdag så är du välkommen bort till mig. Vi har fått Möllans ost som leverantör så jag är galet stolt över vårt nya sortiment :-)

21:56  
Blogger Hanna sa...

Vafan, är du här?

18:20  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida