Matälskaren har flyttat till Taffel.se. Uppdatera dina bokmärken och häng med!

torsdag, januari 18, 2007

... and the winner is ...

Rätt svar på chilifrågan är alltså den chokladiga mulaton och ... eh, your guess is as good as mine. Jag hittade den nämligen i en zip-påse utan etikett. Med hjälp av era kluriga gissningar, kära internet och med försprånget att kunna smaka har jag nu ställt diagnosen California, torkad Anaheim. Den är oerhört lik New Mexico men mycket mildare. Skälet till att jag är säker på att det inte är New Mexico är att jag nog inte skulle köpt dem. Jag fick en överdos i Albuquerque, den notoriskt svårstavade stad där jag hade det tvivelaktiga nöjet att bo någon månad. Kanske är det fel chili, men juryns beslut går inte att överklaga.
Något påverkad av utsökt svartpepparleverans utser juryn nu K till vinnare, med Eva som god tvåa. (Hon var den enda som hade den goda smaken att berömma både fråga och foto.) Belöning dyker upp i högerkanten så småningom. Eva som inte har en blogg får själv välja vart jag ska länka i stället.

På förekommen anledning: Jag svarar alltså inte på matfrågor utom i Tastelines frågelåda tills min kokbok är klar. Det är fritt fram för andra matnördar att ta för sig i kommentarerna. Enjoy!

4 kommentarer:

Blogger K sa...

Åhh. Jag bugar. Jag bockar.

12:32  
Anonymous Anonym sa...

Wow! Tack!!

18:25  
Blogger Oskar sa...

Mycket bra val av vinnare och tvåa! Jag röstar för att Översättarhelena får tredjeplatsen för sitt kreativa förslag.

20:41  
Blogger Lisa sa...

Översittarhelena är klar trea.

21:02  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida