Matälskaren har flyttat till Taffel.se. Uppdatera dina bokmärken och häng med!

lördag, maj 13, 2006

Kökslängtan

Femton dagar skulle vi vara utan fungerande kök. Promises, promises! På onsdag efter nära nog tre månaders abstinens ska det bli slutbesiktning. I morgon börjar vi städa efter det övergrepp som eufemistiskt går under beteckningen stambyte.
Äntligen ska vi kunna dricka pastis i vårt eget kök där golvet har färg av en oktoberhimmel mittemellan åska och solsken. Näborrarna kommer inte längre klia av byggdamm utan förväntansfullt vidgas när de nås av aromen av färsk vitlök som puttrar i lite för dyr olivolja. Rosmarinkrukan ska åter inta hederspositionen på fönsterbrädan. Bloggen kommer att fyllas med nya recept på allt det goda vi lagar. Allt kommer att bli bra igen.

1 kommentarer:

Blogger Jessica sa...

GRATTIS!!!
Efter år av att ha bott i små krypin som gick under beteckningen lägenhet så fick jag ett RIKTIGT kök för fyra år sedan. Och det är bara mitt dessutom och jag kan göra vad jag vill. Det bästa är att fastigheten var stambytt när jag flyttade in så det lär dröja tills nästa byte.

10:25  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida