Matälskaren har flyttat till Taffel.se. Uppdatera dina bokmärken och häng med!

fredag, maj 12, 2006

Efter döden

I serien "Saker jag aldrig kommer att säga på min dödsbädd": Åh, jag ångrar att jag drack för mycket champagne.
Man kan (som ni alla vet) inte dricka för mycket champagne. I synnerhet inte tillsammans med två supersmarta kvinnor uppklättrade i ett träd som sträcker sina grenar så att de just snuddar vid ytan på Mälarens ännu vinterkalla vatten. Egentligen tycker mitt förnuftiga överjag att man kan få betydligt mer upphetsande smakupplevelser av andra viner till samma ohemula pris. Men mitt frivolare underjag lyssnar inte på det örat utan jublar över det oregerliga kvillrandet som börjar försiktigt i gommen men raskt sprider sig ända ut i fingerspetsarna. Det är sommar, ja det är det banne mig!

1 kommentarer:

Blogger Jessica sa...

Dessutom har du ju ettårsjubileum i bloggosfären ;). Så det är en anledning till att dricka lite bubbly!!! Och ta ett glas för mig också när du ändå är igång :).

20:06  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida