Matälskaren har flyttat till Taffel.se. Uppdatera dina bokmärken och häng med!

fredag, maj 11, 2007

Sej, sej, sej ...

What you want
But don't play games
With my affection ...

Lyckligtvis står sej ännu inte på WWF:s röda lista. Igår fick vi ytterligare en sändning fisk från Årstiderna. Som vanligt stoppar jag ner näsan i lådan och förvånas över att det inte känns någon vad vi sötvattenseglare okunnigt kallar "fiskdoft". Det doftar rent, sött och friskt.
Firren vänds i mjöl och salt och steks i smör. Svårare behöver det inte vara. Fiskgratäng är inte en maträtt utan ett symtom på en sjuk distributionskedja.
Till fisken blev det grön sparris stekt på hög värme i olivolja. Så lite salt och nyriven paremsan på. Och en sallad på fina tomater, basilikaolja, färsk lökblast och mycket nymald vietnamesisk peppar.

Etiketter: , , ,

1 kommentarer:

Blogger Space babe sa...

Suck, maken sa just att även kolja är förbjuden fisk. Jag som började köpa det för ett tag sen för att göra Gittos friterade fisk (som jag fortfarande inte lyckats med, eftersom jag insisterar på att göra slut på mitt bakpulver innan jag köper bikarbonat). Men nu e det slut med det.

10:53  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida