Matälskaren har flyttat till Taffel.se. Uppdatera dina bokmärken och häng med!

söndag, januari 08, 2006

Guldkorn på Cajsa Warg?


Enligt underbart magsure Häglund är det mot etiketten att tigga om hjälp på sin blogg. Det som är så trevligt! Jag är fullkomligt ogenerad och undrar därför vad som är era favoritgrejor att shoppa på Cajsa Warg. I synnerhet av färdigmaten. Jag och Johan ska handla manitoba-mjöl där i morgon.
Eftersom jag bott i Uppsala och Skåne har jag dåligt med koll på bra affärer i Stockholm. Kom gärna med fler tips på mejl så lägger jag ut dem här på bloggen. När jag fått tillräckligt många gör vi en pdf också.

PS. För er som vill lära er mer om hur man handlar i butiker kan jag inte nog rekommendera en Matkaravan med Dag Hermelin eller Hanna Tunberg.

6 kommentarer:

Blogger Jessica sa...

Åh Cajsa Warg alltså.
Får nåt drömmande i blicken!!!
Kryddsortimentet, hela saltå kvarns sortiment, manitobamjöl i lösvikt, kastanjemjöl (gott att göra chokladkaka på), glass i stora lass, grönsaker efter säsong och provsmakningar av olika varor. Och så gillar jag själva känslan i butiken och att om man letar så hittar man små guldkorn som man inte har tänkt på. Och personalen är inte snobbiga utan alltid snäll och vänlig och förklarar om man undrar nåt. Och så gillar jag deras allmänna matfilosofi samt det faktum att de gärna tar hem saker åt en om man frågar. De väljer ut sina odlare med försiktighet och ekologiskt är inte bara ett modeord. Jag hoppas att Cajsa Warg typ affärer är framtiden snarare än Liedlar och Willysar.

17:26  
Blogger Per sa...

En ny bra matbutik är Happy Hippo på Riddargatan (mittemot Riddarbageriet) som specialicerat sig på ekologisk mat. Tjejerna som driver det är både kunniga om råvaror och på mat och hjälper gärna till med förslag på mat när inspirationen tryter.

21:21  
Blogger Lisa sa...

Topppen! Noterat. Tusen tack.

09:47  
Anonymous Anonym sa...

Lisa - har du kvar några tips från din tid i Uppsala (frågar en Uppsalabo, som alltså själv borde veta bättre...)?
Enda nya tipset från Uppsala är http://www.klausgoda.se/ som säljer "de bästa lokalt förädlade livsmedelsprodukterna i Sverige".

14:04  
Blogger Lisa sa...

Inte en susning!
har inte satt min foot i staden på många år. Kanske dags för en expedition snart ....

14:05  
Anonymous Anonym sa...

Jag vill tipsa om Munirs Livs i Skärholmen. Förutom billiga linser, bönor, kryddor, ris, fårostar, oliver och inlagda grönaker så styckar de kött i butiken. Svenskt kött av bra kvalitet till bra priser. Mycket lamm, bra framdelskött och olika slags inälvor. När längtan till Möllevången blir för stark är det skönt att kunna åka dit.

23:03  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida