Matälskaren har flyttat till Taffel.se. Uppdatera dina bokmärken och häng med!

lördag, januari 14, 2006

Biverkningar


En trist biverkning av ost är att man får ont i huvudet dagen efter. Måste vara tyrosinet. Ostarna igår var underbara. Men är det inte märkligt att två personer hade med sig Langres? Den bästa av dem var köpt på ICA, den mesigare på annars eminenta NK Saluhall.
Kvällens stora stjärna var dock ingen av ostarna, nej inte ens någon av de tre anklevervarianterna. Jag hävdade med en druckens envishet att Tarpas morellmos bidrog mest till världsglädjen. Perfekt till de olika ädelostarna, och inte alls tokig till getosten.
Du hittar den på Cajsa Warg och i en del hälsokostbutiker. Aprikosmoset är ochså hänförande. Receptet på fruktmoset är tilltalande enkelt 70% frukt och 30% akaciehonung. En burk kostar ungefär 40 kronor. Jag skulle med glädje betala det dubbla.

4 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Tack för senast.
Kolla in den här elaka saken från i Juli:
http://tvigar.blogspot.com/2005/07/nu-r-det-ntligen-ssong-fr-ung-ingefra.html
Jag vill också bli dissad! Jag tar såna här utfall som ett tecken på att man har gjort intryck.
Jag tycker i alla fall att du är inspirerande.
Släng den här kommenteren sen så länken inte sprids.

17:12  
Blogger Lisa sa...

Jamen! Jag har ju redan skrivit om det här på bloggen och länkade till dem. Jag tyckte att det var jätteskojigt. Och välskrivet. Herregud, man har väl lite distans. Hur mår tanden?

17:19  
Anonymous Anonym sa...

Hur den mår? Det vet jag inte - den är nedspolad.

17:37  
Blogger Jessica sa...

Nyponmarmelad är strålande till ost!!

12:23  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida