Matälskaren har flyttat till Taffel.se. Uppdatera dina bokmärken och häng med!

lördag, november 10, 2007

Niklas på 1900: Subjektivt omdöme

Igår åt jag presslunch hos den förtjusande Niklas på 1900. Eftersom Niklas är en god vän kan jag inte skriva en objektiv recension. Dessutom blev jag valpigt glad över att träffa Hannes. och Alice. Kort sagt var mitt kritiska sinnelag inte alls vad det borde vara.

Men jag är tillräckligt säker på min sak för att å det varmaste kunna rekommendera stället som är befriande opretentiöst. Smyckat med småfnoskiga kurbitsar, hållet i en smutsturkos variant på allmogeblått (snyggare än det låter) och möblerat med hjärtskärande vackra designklassiker. Maten är ursvensk, utomordentligt vällagad och trevligt avskalad. Smakerna är återhållsamma och råvarorna får fritt spelrum.

Mer om Niklas snart på en sajt nära dig.

Etiketter: , ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida