Matälskaren har flyttat till Taffel.se. Uppdatera dina bokmärken och häng med!

fredag, augusti 10, 2007

Snart kommer Ditt nya skafferi!

turkosgryta1Kära bloggläsare!
Detta är det 999:de inlägget på den här bloggen och det måste firas.
Nu har ni äntligen tillfälle att göra mig rik och lycklig så att jag kan blogga ännu mer och bättre.

Alltså: Förbeställ min bok! En oumbärlig gåva till matnörden i ditt liv.
Jag lovar att göra er lyckliga tillbaka—allt vad jag bara kan. Och anständigheten tillåter.

Det är fullt möjligt, rent av troligt att Kinna kan göra er lyckliga också. Mej gör hon i alla fall oerhört glad med de fina släktrecepten. Beställ hennes fina bok här.

PS. En del av er som provlagat kommer naturligt att få den gratis under september genom förlaget.
PPS. Bilderna i boken och den här är tagna av fenomenale Daniel Hertzell.

Etiketter:

17 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Spännande! Har lagt till den på bevakningslistan. När kommer den ut?

12:46  
Blogger Lisa sa...

Den finns i affärerna i början av september.

12:57  
Anonymous Anonym sa...

Hej Lisa.

Slänger in en förbeställning på två böcker redan i dag. Skall bli mkt spännande.

En fråga: Skall beställa böcker från amazon: The Professional chef, The Bread Bible samt On Food And Cooking. Den sistnämnda finns dock i olika utgåvor, vet du vilken man skall ha? Den röda verkar vara standard.

Dessutom: vet du om The Science of Cooking av Peter Barham är bra och värd att beställa?

Bästa hälsningar.

14:17  
Blogger Lisa sa...

Du ska ha den senaste versionen av mcGee (röd).

Barham är aptrist, men kanske intresasnta fakta. Du kan låna den av mig om du vill och bestämma om du vill ha den. (Om du bor i sthlm). Har den inte här och kan inte kolla förrän i slutet av nästa vecka.

Rekommenderad läsning: Relish av Ruth Cowen

14:24  
Anonymous Anonym sa...

Är den intressant även för en vegan? Dvs. finns det trevliga vegrecept och mycket som annars går att veganisera? (vilket man visserligen kan göra med nästan allt)

14:53  
Anonymous Anonym sa...

Tack för svar, Lisa. Jag är i Sthlm ofta och lånar gärna. Här av mig när jag är på väg nästa gång.

16:35  
Blogger KrakelSpektakel sa...

Hej Lisa. Jag har just ätit dina lammfärsbiffar med sag aloo. Minns du vilken kokbok? Jag gillar den boken skarpt, hopas din nya är lika bra.

19:36  
Blogger Anne sa...

Ooh, spännande! Jag såg den i förlagskatalogen, den ser jättefin ut. :)

20:26  
Blogger J. Swanljung sa...

Den röda On Food and Cooking är den amerikanska utgåvan av det uppdaterade mästerverket. Den brittiska utgåvan har en annan underrubrik och ränder i vänstra kant. Innehållet är detsamma (har köpt den senare som gåva). Se bara till att inte köpa en äldre utgåva.

08:47  
Blogger Kinna Jonsson sa...

Lisa - du är bara för underbar! Tack för de fina raderna. Kan man köpa böcker direkt av dig eller vill du att alla beställningar ska gå via bokus? jag vill ha minst 3 för julklappar.

17:08  
Blogger Martin sa...

Hej!
Jag kollade in på bokus och hittade att du skrivit en bok som heter "Matälskare blir inte tjocka" som är slut för tillfället.

Men jag har inte läst något om den i bloggen (och jag tycker att jag följer din blog slaviskt :-)), kan du inte skriva något om den också :-).

18:55  
Blogger Unknown sa...

Verkar jättespännande! Ska definitivt ta mig en titt på den när den kommer ut i bokhandeln :)

20:22  
Blogger Lisa sa...

Matälskarboken blev aldrig av. Det blev en blogg istället!

22:13  
Blogger Martin sa...

aha, fast det var ju ännu bättre det :-) !

23:10  
Blogger Kristina Eriksson sa...

Verkar spännade, har 3 av dina böcker och jag gillar dem skarpt. Ska förstås kolla upp den här oxå. Grattis får man väl säga så länge.

10:13  
Blogger Bendel sa...

Vad roligt och grattis! Om bilden i denna postning på något sätt representerar boken känns det som jag redan gillar den.

10:54  
Blogger Nässelblom och choklad sa...

Grattis, vad kul! Den blir jag naturligtvis också nyfiken på. Ska absolut titta närmare när den kommer.

23:27  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida