Matälskaren har flyttat till Taffel.se. Uppdatera dina bokmärken och häng med!

måndag, februari 19, 2007

God morgon framtiden!

Allt fler håller på att inse vad den bisarra idén att utfodra nötkreatur med spannmål leder till. Nej, vi behöver inte sluta äta kött helt och hållet. Och debattörerna måste göra ännu mer skillnad på kött och kött.
Det viktigaste är inte att ytterligare en procent av befolkningen blir vegetarianer av ren skrämselhicka. Och att några till blir veganer i fem dagar. Det som brådskar är att så många som möjligt tar ett steg i rätt riktning så snabbt som möjligt. Det handlar inte längre om våra barnbarnsbarnbarnsbarn. Redan nästa generation kommer att drabbas hårt av klimatförändringarna. De kommer att vara milt nöjda med våra lama ursäkter. Och rätt osugna på att ge oss pension.
Min uppgift är att göra övergången till ett lite smartare liv njutbart. Här får du recept fegvego. Och lite vilt bland annat taco.
Och så vill jag påminna om lite enkla saker att tänka på. Strunta i finliret, undvik moraliserande (ska jag säga!). Koncentrera er på det som ger mest effekt utan att det gör allt för ont.

Etiketter: , ,

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

En bra devis är 80/20, 80% av tiden äter jag hälsosamt, rättvisemärkt och ekologiskt och ofta vegetariskt. 20% av tiden så äter jag gott (nyttigt för själen) men kan jag även klämma in ekologiskt och rättvisemärkt där också så gör jag det. Försöker även använda 80/20 devis på alla andra produkter i mitt liv också.

Det goda blir så mycket godare om man inte äter det så ofta.

Zaba
London

23:55  
Blogger Lisa sa...

När det gäller kärlek också?
När ska du gästblogga här?

00:11  
Anonymous Anonym sa...

Det var en bra ide jag borde satsa pa kvalite inte kvantitet när det gäller kärlek också har fått tag på lite väl många sk*****vlar på senaste.

Så fort jag får tid så lovar jag att skicka ett bloggbrev för ditt godkännande.

Zaba
London

01:16  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida