Matälskaren har flyttat till Taffel.se. Uppdatera dina bokmärken och häng med!

onsdag, februari 14, 2007

Det våras för grönsakslådorna

Gården Direkt verkar lite intressant ... Någon som testat?
Och när kommer Mossagården börja med utkörning? De verkar oerhört bra. Gården direkt kör tydligen ut en del av deras lådor men jag vill inte ha anemiska tomater och sur gurka.
DSCF0032.JPGI morgon kommer Ekolådan igen. Vi har prenumeration en baslåda varannan vecka och beställer en fruktlåda då och då.
Men vad jag egentligen skullee vilja ha är ju en jättelåda med det bästa från Bondens Egens Marknad varje vecka. Pumpor, ett fång knallröd och gul mangold, en burk honung, lite strutskorv ...

Etiketter: ,

3 kommentarer:

Blogger Patrik sa...

Jag har länge tyckt de där lådorna verkar intressanta och jag är ingen KRAV-kramare (närproducerat och gott är däremot egenskaper jag gillar), men jag har svårt att få in orden "ekologisk" och "hemkört" i samma mening.

Ovan gäller grönsaker, allt kött verkar vaccat och mina älskade saluhallar funkar bra för den typen av detaljer lådhemkörarna erbjuder.

17:22  
Blogger K sa...

På Mossagårdens sidor står det att: "Våra hemleveranser i Stockholm ombesörjes av Gården direkt".

17:57  
Blogger Lisa sa...

Patrik: Jag håller med och en del av de ekologiska grejorna kommer från andra sidan klotet. Rätt irriterande ... Men det är lite kul att få hem saker och utmanas lite. Och viktigt att visa att det finns intresse för ekologiskt.
Väldigt många tar ju bilen till affären dessutom.
Vi hinner inte runt så mycket till hallarna heller. Vi ska prova Årstidernas lantlåda ett tag nu.

22:04  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida