Matälskaren har flyttat till Taffel.se. Uppdatera dina bokmärken och häng med!

tisdag, augusti 29, 2006

Tisdagsläsning

Som min käre kontorskamrat Olle brukar göra skickar jag er vidare i olika riktningar på nätet. Mig själv ska jag skicka i riktning Helsingfors dit jag bjudits för att vara presentatör på en presskonferens för det sagolikt lyckade initiativet Eat&Joy.
Sedan blir det en trip till London och Oxford för attt insupa lärdom på ett symposium om ... ägg!
Ska försöka moblogga lite under resan men det är så förbaskat dyrt att skicka bilder.
Cyberkocken pågår som bäst. Mycket ser läckert ut, annat är mer ystert kreativt. Jag har lagt min röst på Olles och underbara Nicolettas bidrag. Inte för att Olle ska bli glad utan för att jag har en gustavsk relation till lasagne.
• Livsmedelsverket har hittat ett nytt klaver att trampa i. Amatörers bullbak är ett hot som måste bekämpas med tungt artilleri. Jag anser att man skulle kunna införa restriktioner för känsliga bakverk som faktiskt kan vara farliga och ge bullar och annat harmlöst grönt kort. Men Livsmedelsverket tycks vara obekymrade om risken för att vi annars hamnar i de menlösa sötsaksproducenternas transfettsträsk. Och att barn aldrig lär sig baka. Läste i SvD i morse men hittar inte artikelb på nätet. The Blogger Formerly Known as Ensamma Mamman skrev om det tidigare i veckan, bra som vanligt.
• Om ni är trötta på att läsa om mat ska ni läsa Staffan. En skribent som visserligen får saltsyra att likna balsamico men samtidigt är paradoxalt reflekterande, inkännande och viktigaste av allt: rolig. Sen ska ni ta en tur till Fountain där det en gång för alla bevisas att glamour kan vara smart, fräck och distanserad. Sen då? Om ni inte redan älskar Johnny är det lika bra ni lär känna honom nu.

5 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

-> Lisa: Har ingen aning hur mycket du rört dig i Helsingfors, men har noterat att du tidigare talat om en finsk ö du besöker. Så, undrar, tycker inte du att restaurantutbudet där har utvecklats väldigt de sista åren? Precis som mycket annat utbud i staden förresten...

09:56  
Blogger Lisa sa...

Absolut! Rapport kommer. Om geten håller sig kry.

10:11  
Anonymous Anonym sa...

-> Lisa: Ser fram emot det! Det där med geten har förresten goda förutsättningar att bli en klassiker. Ska prova uttrycket i bekantskapskretsen och se om det funkar.

10:46  
Blogger Jessica sa...

Det där med bullar som måste bakas i tillverkningskök är verkligen under all kritik. Har de inget bättre för sig på Livsmedelsverket? Som riktlinjer för transfetter?
För övrigt önskar jag att jag bodde i Stockholm. Skulle anmäla mig som assistent ögonblickligen :).

12:46  
Blogger Staffan B sa...

Fina ord, tack. Nu blev jag hungrig!

23:50  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida