Matälskaren har flyttat till Taffel.se. Uppdatera dina bokmärken och häng med!

onsdag, augusti 23, 2006

Jag vet vad ni kommer att säga ...

DSC00033.JPG
För en förpackningsfetischist var det omöjligt att motstå lockropen från hyllan. En tandkrämstub i plast med kinesisk BBQ sauce inhandlades på Kina Center i Malmö.
Innehåll: jordnötter, chili, sesam, vegetabilisk olja, ister, räka, fisk, salt
Fromt följandes universallagen "Allt passar till kyckling", kletade jag den på majskycklinglår,de sista minuterna av stektiden. Gott men inte övertygande.
Hjälp, Mathimlen! What to do, what to do?

För övrigt är jag kränkt av att ingen kommenterade den fina limericken om tarostjälkar jag länkade till nedan. Jag antar att ni var för gripna för att finna ord.

11 kommentarer:

Blogger dan s. sa...

Kul att du uppdaterar lite oftare nu.

22:07  
Anonymous Anonym sa...

Jag dör! vilken jätteskitbra blogg det här är! Jag älskar mat, jag älskar att läsa om mat, jag älskar att få tips om mat och att se vackra bilder om mat! Choklad & chilisås till fågel är för övrigt mmmmm (inbillar jag mig). Oj, vad jag kommer att återvända hit! Tack!

15:25  
Blogger Jessica sa...

Tuben ser japansk ut. Mathimlen kan säkert läsa de kinesiska tecknen men ett av tecknen ser japanskt ut. kan inte läsa resten eftersom tuben ligger ner men no-tecknet antyder att såsen ska vara till något. Mejla mig ett foto av tuben stående så ska jag se vad jag kan åstadkomma.

17:21  
Anonymous Anonym sa...

tycker också att den ser japansk ut. går inte så mycket på tecknena (som jag ändå inte begriper) som på den övergripande estetiken...

11:33  
Blogger Lisa sa...

Sa cha-sås heter den.

19:15  
Blogger Lisa sa...

Erika: Tack och välkommen! Sprid gärna länken så att det kommer hit fler och diskuterar. Och börja blogga själv, du kommeer att ha kul.

22:35  
Blogger Space babe sa...

Lisa, det där verkar, precis som flera kommentatorer påpekat, vara en japansk produkt. Jag tvår mina händer! Jag förstår att du köpte den, innehållslistan lät ju god.

Kan inte rekommendera Lee Kum-Kees barbequesås heller, tyvärr. Men om du ska kleta nåt på kyckling tycker jag man ska ge det några timmar åtminstone.

12:30  
Blogger Jessica sa...

om det är avsett att vara en japansk version av sataysås så var det dömt att misslyckas.
Kopior av kryddiga såser visar sig alltid vara rätt mesiga.

19:07  
Blogger Lisa sa...

Den var faktiskt inte mesig utan rätt trevlig. Du får komma hit med Space Babe och testa dig igenom alla mysko såser i min kyl, Jessica.

Men, Space Babe, det kändes liksom inte som en marinadpasta. Mer som en såsbas eller nåt. Gillade du tarostjälkslimericken? Snälla säg ja!

19:21  
Blogger Jessica sa...

Det ÄR en såsbas. Tecknet i mitten på tuben indikerar till vad men jag kan inte läsa resten.
Jag skulle ha skrivit japanska kopior av kryddiga såser. Japaner är rätt fega när det gäller kryddigt.

20:33  
Blogger Jessica sa...

Det ÄR en såsbas. Tecknet i mitten på tuben indikerar till vad men jag kan inte läsa resten.
Jag skulle ha skrivit japanska kopior av kryddiga såser. Japaner är rätt fega när det gäller kryddigt.

20:34  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida