Matälskaren har flyttat till Taffel.se. Uppdatera dina bokmärken och häng med!

lördag, augusti 11, 2007

Saltvattenstvål och dyra insikter

DSC_0221Jag vet inte hur många gånger jag måste upprepa det: att vara nörd är inte samma sak som att vara snobb. Tvärtom. Som nörd är man allra gladast när man hittat något snorbilligt med intressant kvalitet. Även om jag inte är smink- och skönhetsnörd tillämpar jag samma princip på det området, om än mer okunnigt och osystematiskt.

Alltså: Vänner, det här är inte bara en mycket bra, ganska billig, hysteriskt ekologisk tvål. Dr Bronner's kroppselixir är dessutom den tvål som fungerar i särklass bäst i kallt saltvatten av all jag testat. När börjar någonlicenstillverka den i Sverige?

Tyvärr har Matälskarna däremot allt mer upptäckt att vinsnobbarna som vi alltid hånat har rätt. Dyrt vin är ohyggligt mycket godare och värt mycket mer i reda pengar än vi velat erkänna. Det här är sommarens favorit från vinbaren på Silja. Lyckligtvis blir vi dock fortfarande lika fulla på billigt vin.

Etiketter: , , ,

1 kommentarer:

Blogger Anne sa...

Oh, Dr Bronners är kanon. Gillade särskilt mandelvarianten, men pepparmint var härligt fräsch. Det var riktigt länge sen jag hade en flaska, kanske får börja leta lite igen! Dilute! Dilute! Dilute! :)

11:50  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida