Matälskaren har flyttat till Taffel.se. Uppdatera dina bokmärken och häng med!

torsdag, maj 31, 2007

Kockar kan!

Ibland blir jag lite full i skratt när jag läser artiklar om mat kockar tycker att vi ska laga hemma. Som till exempel David Kamen bekymrat filosoferar över att anledningen till att amerikaner inte äter grönsaker är att de inte kan laga till dem. Åh, en kock med en mission, tänker jag.
Sen läser jag receptet. Och grips av djup sympati för David Kamens mor som i stället hällde konserverad sparris i en kastrull, kokade tio minuter och serverade.
Den nyutkomna grönsaksboken från CIA (Culinary Institute of America) känns faktiskt inte som ett måste i min bokhylla om alla recept är som Kamens.

PS. Det var de hemgjorda mandarinpannkakorna som knäckte mig. Samt det faktum att om man använder färdig plommonsås och hoisinsås tycker jag att man ska skära ner ambitionsnivån allmänt på rätten.

Etiketter: , ,

3 kommentarer:

Blogger Björn sa...

Ja, det receptet lär jag inte svänga ihop i helgen iallafall...

blir det förresten häng på J&B imorgon?

10:06  
Blogger Jessica sa...

konserverad sparris är överlagt mord på en sparris!

11:27  
Blogger Lisa sa...

jag gillar faktiskt vit konserverad sparris. Tidig störning.
Det blir häng i morgon!

17:26  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida