Matälskaren har flyttat till Taffel.se. Uppdatera dina bokmärken och häng med!

torsdag, februari 01, 2007

Lite skvaller. Då.

Årets Kock var ovanligt trevlig. Maten var ganska god i synnerhet gårdsgriskorven till varmrätten. Jens Linder var inte fullast på festen det var förmodligen herr Vendel. Som dock lyckades med konststycket att vara trevlig trots total brist på koherens. Esperanto-pojkarna var som vanligt på topphumör. Pastan-Elin försökte lömskt utnyttja sin makt genom att tubba dem att ha efterfest. En kock på en toppkrog vars mat jag skickade ut vid mitt senaste besök var mindre glad. Bindefeld (som är överraskande matkunnig) tyckte att Årets Kock var söt. Per Styregård (ny sympatisk chefredaktör på Gourmet) var skäggstubbigast och tjatade om att han vill gå på nästa matbloggsmöte. Elin på Ragazze antydde att hon kan förmedla griskinder.
För övrigt pratade jag med nästan alla mina favvo-kockar. Tomas Drejing , Marcus Nemrin och doldisen Benny Cedergård bland annat.
Min hamster rymde hem till Alice på efterfest. Tur att jag hadde rullatir med och klarade mig hem själv. Jag och Stefan Karlsson diskuterade vår gemensamma hamster som ska bli kökschef på ny krog i Göteborg. Jag fick veta vem som blir Årets Bubblare i årets White Guide. Men det säger jag inte.

Seminariet tidigare på dagen var till stora delar mediokert. Näringslära på högstadienivå var bottennappet. Temat autenticitet kom på skam då föreläsaren Ingela Stenson i Magasin Årets Kock väljer att titulera sig omvärldsanalytiker. För ett par år sedan figurerade hon i Rapport med titeln hushållslärare. En mer ärlig varudeklaration på denna begåvade, slipade och hypermediatränade kvinna hade varit marknadschef för Svensk Mjölk. Rätt och slätt. Som av ett under konstaterar hon alltid att mjölkprodukter ligger rätt i tiden. Och smör är rent av en "äkthetsraket". (Tack Alice!) För övrigt var hennes föreläsning som vanligt intressant men bäst var presentationen av Electrolux Design Lab-tävling. Ingen otydlighet i vem som var avsändare och hyperintressanta projekt.

Edit: Jag rättade några faktafel som kom till i bakfyllan. Och förtydligade lite.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida