Matälskaren har flyttat till Taffel.se. Uppdatera dina bokmärken och häng med!

onsdag, oktober 04, 2006

Lunch på Bobonne måste vara ett av stans mest solklara matfynd just nu. Grabbarna från saligen avsomnade Franska Matsalen (med Roland Persson i spetsen) brassar bistrokäk som är rätt och slätt skitgott.
Jag åt en Östersjöanemisk smältande safig bakad lax med potatissallad som fått en fantastisk dressing med senap och kallpressad rapsolja. Åh, så underbart det är när kockar lagar mat en bra bit ifrån sin inkompetensnivå. Så säkert, så lekande lätt.
DSC00075.JPGTyvärr var jag så hungrig att jag glömde att ta en bild på underverket. Istället får ni hålla tillgodo med en bild på de kanapéer från F12 som serverades på det byråparty där jag träffade Roland Persson och han berättade om Bobonne. Lite långsökt, jag vet. Men det är min blogg och jag som bestämmer.
På partyt kunde jag konstatera:
• All champagne smakar likadant om man dricker den snabbt.
• Tacochips med lax och avokadogegga är ingen vidare idé.
• Råmarinerad mini-shiitakesvamp med smetana är en strålande idé.
• Krustaden har gjort comeback på allvar. Obegripligt för alla oss som inte förstod varför den var så poppis förra gången.

5 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Jag älskar krustader! Dom stora kan man fylla med varm skogssvampstuvning till älgsteken och dom små krustaderna är så goda att fylla med Kalixlöjrom, hackad rödlök och lite creme fraiche.
Mvh/
Veronica

17:06  
Blogger Gitto sa...

Tacochips med lax? WTF? Det låter faktiskt lite sunkigt. Kanapéer är väl mest ett sätt att transportera sovlet till munnen? De smakar ju ändå ingenting. :)

17:13  
Blogger KrakelSpektakel sa...

Jag tycker inte om krustader. De påminner en hel del i smaken om räkchips, detta kombinerat med den sedvanliga gräddfilen och romen blir,-ja, inte så gott. Dessutom är de som svampar och drar till sig fukt direkt: svåra att äta med händerna på ett coctailparty. När jag bodde i England var ofta krustader den enda svenska produkt som stod till buds i mataffärerna. Obegripligt.

18:41  
Anonymous Anonym sa...

var ligger bobonne?

19:28  
Blogger Lisa sa...

Klicka på namnet så hittar du adressen!

21:59  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida