Matälskaren har flyttat till Taffel.se. Uppdatera dina bokmärken och häng med!

fredag, oktober 06, 2006

Hur vet du att du är en matnörd?

Tänk dig att du är på väg hem från en veckas tjänsteflackande i Europa för att mötas av bagagekaos på Kastrup. Det är bara att åka vidare utan packning. Tänk dig vidare att det nu är en vecka sedan du sist såg väskan som var knökad med sprillans nya höstskor, två utstyrlslar från din favoritdesigner IVANA Helsinki och en högt älskad kashmirsjal. Det enda du gör är att tacka din lyckliga stjärna för att du hade On Food and Cooking i handbagaget. Kort sagt: du är sjuk.
DSC00058.JPGHär en bild på Pirjo Suhonen som är brand manager på IVANA Helsinki och precis som sin syster multikonstnären Paula, en av universums coolaste kvinnor. Kläderna systrarna säljer är flickaktigt uppkäftiga och smygsexiga på ett sätt som tilltalar mig vådligt. Dessutom gillar jag att de bland annat använder sin stiligt vithåriga mor som modell i katalogerna. Är älsklingsplaggen bort hoppas jag att försäkringsbolaget ger mig en redig summa så att jag kan shoppa loss hos dem igen. Fast mest undrar jag ju förstås hur de där två finska getostarna mår i väskan ...

5 kommentarer:

Blogger peblin sa...

Vilket påminner mig om att jag måste köpa pocketversionen av OFAC - min inbundna spräcker högsta tillåtna handbagagevikt med råge.

08:56  
Anonymous Anonym sa...

Nåväl, jag vet ju att jag befinner mig i gott sällskap. Och OFAC är en strålande bok, nu hade jag en annan med mig på resan, om fåglars fysik av Hans Uno Bengtsson. Det går utför med mig ;).

11:24  
Anonymous Anonym sa...

Paola och Pirjo - helt dynamit. Jag hört väskan har funnits. Grattis Lisa! Hoppas ostarna är även bätrre. Jag kan skicka mer.

11:30  
Blogger Kinna Jonsson sa...

Finsk getost i väskan, du är ju rolig du. Man jag hade gjort samma sak för när jag hade fransk ost i handbagaget riktigt stank det i kabinen runt omkring mig. Som om någon hade fått vådligt ont i magen och släppte väder stup i kvarten. Blickarna riktades då och då åt mitt håll och jag kröp ihop i min fåtölj - det är inte jag....

11:54  
Anonymous Anonym sa...

Kinna, en gång köpte jag en massa god fransk ost med mig från Stockholm till min mamma. När jag anlände och halade upp osten erkände mor att hon för ett ögonblick faktiskt hade misstänkt att jag hade glömt att duscha på rätt länge ;). Gav oss ett gott skratt *skrattar*

20:39  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida