Matälskaren har flyttat till Taffel.se. Uppdatera dina bokmärken och häng med!

söndag, september 17, 2006

Hälsa på Heston!

Många som hittar hit har googlat på mästerkocken Heston Blumenthal (andra har googlat på saker som "japanska hundar", de blir nog besvikna). Alla ni som häckar här utan att känna till rare Heston kan bekanta er med honom .
Heston har för övrigt kirrat middag i mitt kök hemma i Lund. Efter det slutade min dåvarande fästman helt att klaga på att jag stökade till det när jag lagade mat. Hur det smakade? Jo, som en trevlig söndagsmiddag: stek med ugnsrostade grönsaker.
Heston gillar nämligen riktigt krubb även om han fasicneras av den molekylära gastronomins möjligheter.

5 kommentarer:

Blogger Jessica sa...

Jag läser fortfarande McGee och håller numera näbben stängd angående allt som rör mat och fysik och molekylär gastronomi. Man lär sig efterhand liksom :).

13:45  
Anonymous Anonym sa...

Ärligt.

Jag kan inte tänka mig ett enda jag-mötte-Lassie-matscenario som är coolare än att ha Heston hemma hos sig och laga mat.

Du vinner. För alltid.

13:46  
Blogger Lisa sa...

Får jag extra matnördspoäng för att Niklas Ekstedt och Hans-Uno Bengtsson var i köket samtidigt med Heston?

13:56  
Anonymous Anonym sa...

Extrapoäng på Hans-Uno, helt klart. I synnerhet om han körde spikmatta eller flytande kväve på ditt köksbord.

(Niklas är för svärmorsdröms-/skatecool för att nånsin kunna ge några matnördspoäng, hur många rekonstruerade äggulor, agar-agarpuddingar eller provrörsportioner han än langar fram.)

14:37  
Blogger Lisa sa...

Peblin-Raring: På den tiden det begav sig var det VÅRT köksbord.

14:40  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida