Matälskaren har flyttat till Taffel.se. Uppdatera dina bokmärken och häng med!

tisdag, augusti 28, 2007

Gott med zucchini och feta

Medan jag funderar på vilket av de eminenta förslagen som ska belönas äger jag ut ett eget snabbt recept.
Zucchini med mynta och feta
2 små zucchini (gärna 1 gul)
2 klyftor färsk vitlök
1/2 dl gröna eller gula russin
2 msk finskuren mynta
(ev 1/2 dl fint skuren salladslök)
1/2 msk finhackat citronskal (det vita noga bortskuret först)
2 msk pressad citron
1 dl smulad feta
salt, nymald svartpeppar
olivolja till stekning
1. Skär zucchinin i 3 cm skivor och sedan i stora tårtbitar. Hetta upp oljan i en stor tjockbottnad stekpanna. Stek zucchinin ett par minuter på hög värme.
2. Pressa ner vitlöken, russin, salt och stek ytterligare några minuter tills bitarna är mjuka men stunsiga.
3. Blanda med övriga ingredienser. Tillsätt lite mer olivolja om det behövs.

Etiketter: , , ,

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Frånsett vinnarreceptet, även detta måste jag lägga upp bland mina favoriter.
Bara läsningen av receptet gör att det vattnas i mnnen på mig.
Örjan

20:38  
Blogger Lisa sa...

Tack Örjan!
har just stekt en massa skinka med asiatiska kryddor och zucchini. Tror det blev ganska bra!

20:48  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida