Matälskaren har flyttat till Taffel.se. Uppdatera dina bokmärken och häng med!

tisdag, augusti 01, 2006

The kitchen bitch is back! (2)

I morse stävade vi in i Värtahamnen med Silja Serenade, tillbaka till Hornstull, knoget på Matlabbet och bloggandet efter att i en dryg månad ha rekreerat oss på en finsk liten holme utan telefon och andra bekvämligheter. (Se där vilken lång mening! Ni märker att jag varit borta från nätskrivandet ett tag!)
Snigelrapporten blev ett Meny-kåseri men läggs ut här så fort det sänts. Promise!
Om ni har saknat mig riktigt mycket kan ni kika på Rapport 19.30 ikväll då jag ska prata om hallon.

6 kommentarer:

Blogger Jessica sa...

Semester är semester men kul att ha dig tillbaka!

19:32  
Blogger Viktoria sa...

Trevligt att du är tillbaka! Naturligtvis ska vi se på Rapport ikväll!

13:44  
Anonymous Anonym sa...

Roligt att du är tillbaka. Kom just på att det är väl snart dax att göra den goda tomatmarmeladen som vi fick receptet på förra året. Tyvärr har den knäckt mina grannars självförtroende när jag har bjudit på den. Kommentaren "dig kan man väl aldrig bjuda på middag" har kommit som ett brev på posten. Min man har förbjudit mig att bjuda på den eftersom han tror att vi annars aldrig får komma bort på middag :=). Men jag går min egen väg och gör flera satser istället och ger bort istället för en blomma.

Eva

14:56  
Blogger Viktoria sa...

Äh, det var igår du var med på Rapport...

Jag har publicerat ditt goda recept på nöt- och frögratinerade auberginer (källa angiven!) på min blogg idag. Hoppas det är ok.

21:10  
Blogger Space babe sa...

Heej! Jag har saknat dig! Och ska kolla Rapport på nätet.

22:00  
Blogger Lisa sa...

Eva! Visst är det tråkigt att människor tror att de måste imponera med mat när de bjuder på middag. Jag älskar att bli birtbjuden och äter snällt det mesta utom burksill (äckligt) och stenmurklor (giftigt). Det är ju myset, samvaron (och gärna lite fylle) som är det viktiga. Det är som att få brev från någon man gillar. Inte bryr man sig ett smack om stavning eller grammatik även om man själv är skribent.

10:25  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida