Matälskaren har flyttat till Taffel.se. Uppdatera dina bokmärken och häng med!

måndag, december 18, 2006

Fint besök

DSC00059.JPGTitta så goda saker jag bjuder mina gäster på! Igår var bland annat förtjusande Jessica hos mig och Johan på middag. Vi lyckades visserligen överkoka nudlarna till den koppärriga kärringens böngryta men själva grytan som var förstärlt med färsk kålrot, shiitake och marinerad fast tofu smakade förträffligt. Längst inne i skafferiet hittade jag dessutom en burk chilipicklad hel kålrot från Sichuan. Jag lät mig inte förskräckas av att den såg ut som något sinistert från yttre rymden. Utan skar den i raskt i små kuber och lät den fräsa med i den goda grytan. Saltsega bitar med umamitoner ...
Jo, det var gott!

1 kommentarer:

Blogger Jessica sa...

Nöjet var också helt på min sida :).
Den ofiltrerade saken var helt gudomlig -- nu vet du ju hur du kan locka på mig ;).

12:54  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida